مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها
  • ۰
  • ۰

سوله صنعتی

سوله صنعتی

 

 

امروزه سوله صنعتی به یکی از نیاز های اساسی صنعت و کسب و کار های صنعتی مبدل شده است. سوله صنعتی سازه ای است فلزی که سقف آن به صورت شیب دار اساخته می شود. سوله صنعتی کاربردهای فراوانی دارد. از جمله مواردی که در آن ها از سوله صنعتی استفاده می کنند می توان به انبار ، سالن ورزشی ، سالن تولید یا کارخانه ، آشیانه هواپیما ، مرغداری ، سالن همایش و مجالس ، پارکینگ ، تعمیرگاه ، فروشگاه و حتی اسکلت ساختمان اشاره کرد.

در سوله صنعتی به دلیل بزرگ بودن تیرها و ستون ها، از تیرورق استفاده می شود و از این رو به آن سوله تیرورقی نیز گفته می شود. سوله صنعتی را می توان در هر ابعاد و وزنی با توجه به کاربری آن و بر اساس محاسبات فنی خاص خود تولید نمود.

طراحی سوله صنعتی

طراحی سوله صنعتی امری است بسیار تخصصی که در آن باید عوامل متععدی را در نظر گرفت. طراحی سوله صنعتی ضعیف می تواند خسارت زیادی وارد کرده و صدمات جبران ناپذیری به بار بیاورد.

برای طراحی سوله صنعتی باید موارد زیر را در نظر گرفت :

  • بررسی و اندازه گیری میزان مقاومت خاک
  • نیروی زلزله
  • بررسی جهت و سرعت وزش باد
  • میزان بارش برف
  • پوشش مناسب برای سقف
  • درصد شیب سقف
  • ارتفاع سوله
  • اندازه دهانه سوله
  • محاسه بار دینامیکی جرثقیل در هنگام نصب

لازم به ذکر است که موارد بسیار زیاد دیگری نیز در طراحی سوله صنعتی وجود دارد که باید به آنها توجه نمود که به دلیل وجود اصطلاحات تخصصی از حوصله این مطلب خارج است.

قیمت سوله صنعتی

قیمت سوله صنعتی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می گردد که از جمله این موارد می توان مواد اولیه مورد نیاز ، محل احداث سوله ، ، پوشش سقف سوله ، وزن سوله ، اتصالات سوله ، متراژ سوله و مساحت آن را نام برد. از طرف دیگر نوسانات قیمت مصالح و مواد اولیه بسیار زیاد است. بنابراین رقم دقیقی را نمی توان به عنوان قیمت سوله صنعتی مشخص نمود. شما عزیزان می توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت سوله صنعتی با ما در تماس باشید.

نمای سوله های صنعتی

شاید بسیاری از افراد تصور کنند نمای سوله های صنعتی نمایی بسیار ساده و معمولی است. البته صحیح است که در سوله صنعتی به نما توجه زیادی نمی شود، ولی نمای سوله های صنعتی را نیز می توان مانند هر سازه دیگری طراحی نموده و از نمای سوله صنعتی زیبا و جذابی چه در محوطه درون سوله و چه در محوطه بیرون سوله برخوردار شد. همچنین می توان از رنگ های متنوعی در نمای سوله های صنعتی استفاده نمود.

به عنوان مثال می توان از آجرنما ، آجر قرمز ، سنگ و کامپوزیت و یا ترکیبی از این ها در نمای سوله صنعتی بهره برد. علاوه بر این موارد نماهای مدرن را نیز می توان در سوله صنعتی به کار برد.

در ادامه تصاویری از نمای سوله های صنعتی را مشاهده می کنید.

سوله صنعتی
سوله صنعتی
سوله صنعتی
سوله صنعتی

عکس سوله های صنعتی

در این بخش نیز عکس سوله های صنعتی را در کاربری های مختلف مشاهده می نمایید.

سوله صنعتی
سوله صنعتی
سوله صنعتی

سوله صنعتی به انگلیسی

با توجه با کاربردهای سوله صنعتی معنی آن به انگلیسی نیز می تواند متفاوت باشد. در حالت کلی سوله صنعتی به انگلیسی
Industrial Shed نامیده می شود. ولی با توجه به کاربرد آن می تواند تغییر کند؛ مثلا به سوله ورزشی sports hall ، سوله کارگاهی studio shed و … گفته می شود.

  • ۹۹/۰۳/۲۵
  • حامد تظرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی