مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نکات کلیدی مخصوص رانندگان تازه کار

توصیه های مهم در شروع رانندگی

اولین قدم برای ورود به دنیای رانندگی، کنار گذاشتن ترس و استرس است. پس بهتر است به جای اضطراب، اعتماد به نفس خود را تقویت کنید و به حرف های دیگر رانندگان حرفه ای اهمیت ندهید. همه آن ها روزی در جای امروز شما ایستاده بودند. توصیه های مربوط به رانندگان تازه کار را خوب به خاطر بسپارید.

شناخت درست علائم راهنمایی و رانندگی: وظیفه یک راننده، شناخت علائم راهنمایی و رانندگی است. او باید بداند هرکدام از این علامت ها گویای چه چیزی هستند. مثلا اگر علامت پارک ممنوع را نداند، ممکن است خودرو خود را در جای ممنوعی پارک کند و جریمه شود.

داشتن اعتماد به نفس: خطا و اشتباه رانندگان تازه کار، بیشتر به چشم دیگران می آید. به همین دلیل ممکن است آن ها تحت تاثیر حرف های دیگران، اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. توصیه کاربردی به این رانندگان، حفظ روحیه و اعتماد به نفس است.

شناخت خودرو خود: تجهیزات هر خودرو با خودرو دیگر متفاوت است. بهتر است تجهیزات جانبی خودرو خود را مانند قدرت کلاچ، شدت فرمان پذیری، کولر ماشین، مسیریاب و نوع دنده را به خوبی بشناسید.

استفاده از نقشه یا مسیریاب: برای رانندگان مبتدی، داشتن نقشه یا مسیریاب، امری ضروری است. استفاده از آن به رانندگان کمک می کند برای رانندگی در مسیرهای جدید دچار سردرگمی نشوند.

عدم استفاده از تلفن همراه: تلفن همراه از جمله عواملیست که می تواند حواس راننده را پرت کند. توصیه می کنیم به هیچ وجه در هنگام رانندگی از تلفن همراه خود استفاده نکنید تا رانندگی ایمن و مطمئنی را تجربه کنید.

حمل خودرو کلاسیک

حمل خودرو شیراز

یدک کش شیراز

  • حامد تظرزاده
  • ۰
  • ۰

آشنایی با سیستم جرقه زنی

کلیت و رویه کار کردن موتور هم طوری است که مخلوط هوا و بخار بنزین، به سیلندر وارد می شود. پس از انفجار، نیرویی ایجاد می کند. این نیرو، باعث حرکت پیستون های موجود در سیلندر ها می گردد. مجموعه این پیستون‌ها، باید حرکت رفت و برگشتی داشته باشند. نکته بسیار مهم بعدی این است که عملاً بتوانند موجب حرکت مداوم شوند. این حرکت، نهایتا توسط سیستم ها دیگر خودرو به چرخ‌ها انتقال می یابد و خودرو از حاتل سکون خارج شده و به حرکت می افتد. در مرحله، سیستم جرقه‌زنی وارد عمل می شود و متوجه اهمیت آن می شویم. سیستم جرقه زنی در تولید انفجارهای داخل سیلندر مهم ترین نقش را دارد؛ زیرا از طریق جرقه‌ها ایجاد شده توسط این فرآیند، در نهایت، انفجار و تبدیل واکنش‌های شیمیایی به فیزیکی رخ می دهد. در اصل، اگر این جرقه‌ها تولید نشود، هیچگاه ماشین به حرکت در نخواهد آمد. سیستم جرقه‌زنی با تولید جرقه، موجب منفجر شدن مخلوط متراکم شده بنزین و هوا در موتور می‌شود. البته این انفجار در مناسب ترین لحظه در هر یک از سیلندرها باید انجام شود. حالا اهمیت سیستم جرقه‌زنی را به درستی درک می کنید.

جرقه زنی و انواع موتور

موتورهای اشتعال جرقه‌ای: در این پیشرانه‌ها، ترکیبی از سوخت و هوا به وسیله سیستم مکش به داخل سیلندرها برده می شود. سپس توسط جرقه‌ها و سیستم جرقه‌زنی مشتعل می‌شوند. در نهایت تبدیل به انرژی حرکتی می‌شوند.

اشتعال تراکمی: این موتورها شمع ندارند و با مکیدن هوا و متراکم کردن آن عمل اشتعال را انجام می‌دهند

اگر هنوز هم به آگاهی بیشتری درباره سیستم جرقه زنی نیاز دارید

آشنایی با سیستم جرقه زنی

یدک کش کهنوج

امداد خودرو و یدک کش کرمان

  • حامد تظرزاده
  • ۰
  • ۰

شناخت بهتر باطری خودرو

لوگیری از زود خراب شدن: در هوای سرد باطری ها به سختی کار می کنند تا سایر اجزای خودرو، کار خود را به درستی انجام دهند. باتری هایی که قیمت کمی دارند، در تامین انرژی الکتریکی خودرو دچار مشکل خواهند شد. امروزه، بسیاری از خودرو به باتری های مدرن مجهز هستند که علاوه بر تامین انرژی الکتریکی خودرو، باعث بهینه کار کردن آن هم می شوند. از طریق کامپیوتر طراحی شدند.اگرهنگام انتخاب باتری به نوع و اندازه باتری توجه نشود، به خودرو آسیب جدی وارد می شود.

اافزایش طول عمر باتری

هرچه باتری قیمت کمتری داشته باشد، حداقل عمد آن هم کمتر است. قبل از خرید باتری، به عمر تعداد چرخه های آن دقت کنید. این پارامتر نشان دهند ه تعداد مراتبی است که می توانید باتری را شارژ یا تخلیه کنید.

محکم بودن باتری خودرو از عوامل بسیار مهم در افزایش کیفیت خودرو است. به طور متوسط​​، باتری های با کیفیت و محکم، طول عمر بیشتری دارند. اگر ازباتری های باکیفیت بالا به درستی مراقبت کنید، طول عمرشان به طرز عجیبی بالا می رود. عادتهای رانندگی، آب و هوا و سفرهای کوتاه مدت از جمله عوامل تاثیرگذار در سلامت باطری خودرو هستند.

اگر در ماشین، لوازم برقی پرمصرف دارید که روی مصرف انرژی الکتریکی خودرو تاثیر می گذارد، باید آن ها را کم کنید. طراحی باتری های مدرن طوری است که می تواند مصرف برق ماشین را بهینه کند. باتری هایی که عمرشان طولانی تر است، می توانند مطابق با آنچه خودرو نیاز دارد عمل کنند. همین طور نیازی به تعویض سریع ندارند.

شناخت بهتر باطری خودرو

الو باطری شیراز

خرید باتری امیر کبیر

  • حامد تظرزاده
  • ۰
  • ۰

قانون حضانت فرزندان

پدر و مادر مکلف هستند که در حدود توانایی خود به تربیت فرزند یا فرزندان خویش بر حسب مقتضی اقدام کنند و نباید نسبت به آن ها بی توجه باشند. سهل انگاری در نگهداری و تربیت فرزند موجب سقوط حق حضانت می شود.

زمانی که پدر و مادر با هم زندگی می کنند، حق حضانت فرزند با هر دوی آنها است اما زمانیکه جدا از هم زندگی کنند، باید مطابق با قانون در مورد حضانت فرزندان عمل کنند. قانون دستور داده است که حق حضانت فرزند دختر تا هفت سالگی با مادر است و از آن به بعد با پدر می باشد مگر در شرایطی که مصلحت فرزند به گونه دیگر اقتضا کند.

نکته اول: در تبصره اول این قانون ذکر شده است که  بعد از ۷ سالگی در صورت وجود اختلاف، دادگاه باید نظر بدهد که مصلحت فرزند در زندگی با کدام والد وی می باشد.

نکته دوم:  در صورت بروز مشکل برای یکی از والدین، از قبیل عدم صلاحیت در نگهداری از فرزند و یا اعتراض یکی از والدین مبنی بر عدم صلاحیت و رسیدگی والد دیگر برای سرپرستی فرزندان، باز هم امکان تغییر صاحب حضانت وجود خواهد داشت. حتی در مدتی که اولویت با آن پدر یا مادر باشد.

نکته سوم: با رسیدن فرزند به سن بلوغ (در پسر ۱۵ سال تمام قمری و در دختر ۹ سال تمام قمری) دادگاه فارغ از اظهار نظر در این خصوص است. و این خود فرزندان هستند که انتخاب می کنند نزد کدام یک از والدین زندگی کنند. اما در هر صورت پدر وظیفه تامین مخارج زندگی را بر عهده دارد.

وکیل حضانت فرزند در شیراز

مجرب ترین وکیل شیراز

وکیل ارزان در شیراز

  • حامد تظرزاده
  • ۰
  • ۰

آموزش فرمول های فوتبال دستی

توپ مهم ترین ابزار در این بازی است که باید آن را وارد دروازه ی حریف کنید. یکی از قوانین این بازی نیز مربوط به توپ است که باید آن را به طور صحیح پین کنید. یعنی برای هر ضربه به توپ برنامه ریزی داشته باشید و حرکت بعدی را پیش بینی کنید.

برای ضربه به توپ هم می توان از پین جلویی استفاده کرد و هم پین پشتی. بسته به اینکه توپ از کدام سمت به طرف شما می آید باید از یکی از آن ها استفاده کنید. هر چقدر توپ به آدمک شما نزدیک تر باشد، باید آن را با زاویه ی کم تری پاس بدهید.

ضمن اینکه باید با آدمک های تیم خودتان بازی را انجام دهید، باید حواستان به آدمک های تیم حریف نیز باشد. اگر یک موقعیت مربعی شکل برای آدمک های خودتان درست کنید، به راحتی می توانید توپ را از آدمک های حریف بگیرید.

همچنین حواستان به شکاف های شکل گرفته بین بازیکنان تیم مقابل نیز باشد. چرا که فرصت بسیار مناسبی برای وارد کردن توپ به دروازه ی حریف می باشد.

یکی دیگر از فرمول های فوتبال دستی این است از دیواره های میز به شکل موثری استفاده کنید. هنگامی که توپ را به سمت دیواره ی میز پاس می دهید، تغییر مسیر ناگهانی برای توپ اتفاق می افتد. این موضوع می تواند فرصت گل زدن را برای شما به ارمغان بیاورد.

اگر بتوانید در استفاده از دیواره های میز و انتقال توپ توسط آن مهارت کسب کنید، یک بازی فوق العاده تمیز و با کیفیت را تجربه خواهید کرد.

فوتبال دستی یکه سازان

میز فوتبال دستی در شیراز

آموزش فرمول های فوتبال دستی

  • حامد تظرزاده