مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

نقشه فرش

نقشه فرش

 

 

نقشه فرش همان طور که از نامش پیداست مربوط به طراحی نقشه فرش می باشد که ابتدا روی کاغذ پیاده می شود و سپس طبق نقشه فرش ، فرش بافته و تولید می گردد. نقشه فرش یا الهام گرفته از موضوعات خاصی است و یا به صورت ذهنی که از نسل های گذشته به امروز رسیده ، طراحی می گردد. نقشه فرش های الهام گرفته از موضوعات مختلف مانند آثار باستانی ، شکارگاه ، ایلی ، گل فرنگ و ... ایجاد شده اند که با طرح نقشه فرش آنها در مقاله طرح فرش آشنا شدیم.

 

نقشه فرش

 

تهیه نقشه فرش

و اما طراحی و تهیه نقش فرش کار ساده ای نیست و اصول و مقررات مخصوص به خود را دارد و طراح نقشه فرش باید با اصول آن کاملا آشنا باشد. طراحی نقشه فرش اولین مرحله از تولید یک فرش است. عدم استفاده از رنگ زمینه در ابتدا، رعایت کردن تقسیم بندی رنگ ها در سطح نقشه ، رنگ کردن گل های اصلی در ابتدا ، دقت در انتخاب رنگ ها ، تناسب رنگ گل ها با زمینه اصلی و ... از اصول طراحی نقشه فرش می باشد.

 

 

نقشه فرش سنتی ساده

در کشور ما قوم و قبیله های متععدی وجود دارند که هر کدام نیز آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند. نقشه فرش نیز در هر قوم و قبیله ای متفاوت بوده و نقشه فرش مربوط به خود را دارند مانند بختیاری، ترکمن، قشقایی و ... . نقشه فرش سنتی ساده از همین قوم و قبیله و ایلات مختلف در ایران گرفته شده است که طرفداران مخصوص به خود را دارد.

 

 

نقشه فرش کامپیوتری

در گذشته تمام نقشه فرش ها با دست و روی کاغذ طراحی و نقاشی می شد؛ اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن کامپیوتر و برنامه های مختلف کامپیوتری، از این طریق نیز می توان نقشه فرش تهیه نمود. نقشه فرش کامپیوتری هم مزایا و هم معایب مخصوص به خود را دارد. از جمله مزایای آن می توان سرعت بخشدن به روند تولید فرش را نام برد و از معایب آن به فراموشی سپردن طراحی نقشه فرش بر روی کاغذ می باشد.

امید است هنرمندان این مرز و بوم هنر طراحی نقشه فرش به صورت دستی را حفظ نموده و به آیندگان انتقال دهند.

 

 

 

شونهر را اصل بخرید

 

 

 

 

قیمت نقشه فرش دستباف ، قیمت نخ و نقشه فرش سالاری ، نخ و نقشه فرش زیرپایی دارکوب ، نقشه فرش دستباف هریس ، نقشه سنتی فرش کوچک ، نقشه فرش دستباف ، نقشه فرش هریس ، نقشه فرش تبریز ، نقشه فرشینه تریکو ، نقشه فرش سنتی ، نقشه فرش اصفهان ، نقشه فرشینه ، نقشه فرش بیجار ، نقشه فرش ذرع و نیم ، نقشه قالی خشتی ، نخ و نقشه فرش شش متری ، نقشه سنتی تابلو فرش دستباف ، نقشه فرش دستباف تبریز ، خرید نقشه فرش ، خرشد نقشه فرش شیراز ، خرید نقشه فرش در شیراز ، فروش نقشه فرش ، فروش نقشه فرش شیراز ، فروش نقشه فرش در شیراز

 

  • ۹۹/۰۵/۰۵
  • حامد تظرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی