مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

طراحی انواع سایت های شرکتی / فروشگاهی / پزشکی / خبری / شخصی و ...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

ثبت شرکت

ثبت شرکت

 

بدون شک همه افراد حداقل یک بار کلمه شرکت و ثبت شرکت به گوششان خورده و با این کلمات آشنایی دارند. اما قصد داریم قبل از صحبت در رابطه با ثبت شرکت، تعریف ساده ای از شرکت را بیان نماییم. به زبان ساده شرکت به معنای شریک شدن است؛ یعنی شریک شدن دو یا چند نفر در راه اندازی یک کسب و کار اقتصادی سودآور که سود آن را پس از کسر هزینه ها بین یکدیگر تقسیم می کنند. حالا که با مفهوم شرکت آشنا شدیم باید بگوییم که شرکت ها به دو دسته زیر تقسیم می شوند.

 

  1. شرکت تجاری : به طور خلاصه شرکت تجاری به منظور انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی و با هدف کسب سود و تقسیم سود بین شرکا تشکیل می گردد. شرکت تجاری خود به 7 شاخه ی شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تقسیم می شود.
  2. شرکت مدنی : شرکت مدنی به معنی مالکیت دو یا چند نفر بر یک شیء واحد است که میزان سهم هر فرد تا قبل از تقسیم آن شیء مشخص نیست. شرکت های مدنی اهداف غیر تجاری را دنبال می کنند.
ثبت شرکت

حال که با تعریف شرکت و انواع آن آشنا شدیم، به بررسی ثبت شرکت می پردازیم. ثبت شرکت چیست؟ چرا باید شرکت خود را ثبت نماییم؟ مزایای ثبت شرکت چیست؟ اینها سوالاتی است که ممکن است برای شما هم هنگام ثبت شرکت پیش آید که در این بخش به آنها پاسخ خواهیم داد.

ثبت شرکت چیست؟ شرکت ها برای انجام فعالیت های خود به صورت قانونی و رسمی موظف به ثبت شرکت خود در اداره امور ثبت شرکت ها هستند. برای ثبت شرکت کسب اطلاع در رابطه با انواع شرکت ها و اینکه شرکت شما از کدام نوع است اهمیت فوق العاده ای دارد. نکته مهم دیگر در ثبت شرکت انتخاب اسم مناسب برای شرکت است.

چرا باید شرکت خود را ثبت نماییم؟ همان طور که گفته شد ثبت شرکت به منظور رسمیت یافتن شرکت و انجام فعالیت در چهارچوب قانون انجام شده و در صورتی که شرکت ثبت نگردد، فعالیت آن رسمی و قانونی نبوده و مشکلاتی را نیز برای شرکت پیش خواهد آورد. به عنوان مثال در صورت عدم ثبت شرکت، فعالیت آن غیر قانونی تلقی شده و مراجع ذیصلاح می توانند مانع ادامه ی فعالیت شرکت گردند.

مزایای ثبت شرکت چیست؟ مهم ترین مزیت ثبت شرکت اعتبار بخشیدن به شرکت است که موجب می شود افراد تمایل بیشتری به همکاری و معامله با شما داشته باشند. از دیگر مزایای ثبت شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رسمی بودن قرارداد ها بین شرکا

داشتن امتیاز اخذ وام از نهادهای دولتی

امکان شرکت در مناقصه و مزایده

ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت و امکان پیگیری

نحوه ثبت شرکت

تمام فعالیت ها نیاز به رعایت استاندارد ها و قوانین خاصی دارد که این امر در نحوه ثبت شرکت نیز به چشم می خورد. ثبت شرکت در گذشته نیاز به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکت ها داشت اما امروزه به راحتی از طریق اینترنت و به صورت آنلاین در سامانه این اداره قابل انجام است. هر چند هنوز هم به صورت حضوری می توان ثبت شرکت را انجام داد ولی نیاز به صرف زمان و هزینه های بسیاری دارد.

در صورتی که با ثبت شرکت آشنایی ندارید بهتر است این کار را به افراد حرفه ای و با تجربه در این امر بسپارید، چرا که ثبت شرکت فرآیند پیچیده ای است. هوبا ثبت آماده ارائه ی خدمات ثبت شرکت به هموطنان خود در سراسر ایران می باشد. برای ثبت شرکت خود در اسرع وقت با ما تماس بگیرید.

مراحل ثبت شرکت

ثبت شرکت دارای مراحل متعددی است که در این بخش به بررسی و توضیح این مراحل می پردازیم. اولین مرحله برای ثبت شرکت اتخاب نوع و نام شرکت است. مرحله بعد آماده نمودن مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت می باشد. مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با توجه به نوع شرکت متفاوت است. پس از آن به سامانه ثبت شرکت ها مراجعه کرده و بعد از تکمیل اطلاعات خواسته شده که اطلاعات متقاضی و اطلاعات شرکت می باشد، مدارک را بارگذاری نمایید. البته بارگذاری مدارک در سامانه به تنهایی کافی نیست و این مدارک باید از طریق پست نیز ارسال گردد.

پس از ارسال مدارک باید منتظر نتیجه پرونده باشید که به سه حالت رد پرونده، نقص پرونده و تایید پرونده و صدور آگهی منتهی می شود. در صورت رد یا نقص پرونده باید در راستای عیب یابی و رفع آن اقدام کرده و در صورت تایید پرونده باید به به صورت حضوری به اداره ثبت شرکت ها مراجعه نموده و پرونده را به مهر و امضا برسانید.

آخرین مرحله نیز صدور آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران است که از ضروریات و قوانین ثبت شرکت بوده و باید خلاصه ای از شرکتنامه در این روزنامه درج گردد.

در بخش ذیل مراحل ثبت شرکت را به صورت تیتر وار بیان نموده ایم:

  1. انتخاب نوع شرکت
  2. انتخاب نام شرکت
  3. آماده نمودن مدارک مورد نیاز با توجه به نوع شرکت
  4. درج اطلاعات و بارگذاری مدارک در سامانه ثبت شرکت ها
  5. ارسال مدارک از طریق پست
  6. مراجعه حضوری به اداره ثبت جهت ثبت مهر و امضا
  7. درج آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

سامانه ثبت شرکت

همانطور که گفته شد ثبت شرکت اولیه نیاز به مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها دارد. آدرس سامانه ثبت شرکت irsherkat.ssaa.ir می باشد که با مراجعه به آن و تکمیل اطلاعات و مراحل خواسته شده می توان جهت ثبت شرکت اقدام نمود. سامانه ثبت شرکت ها این امر را بسیار سرعت بخشیده و هزینه های مربوط به آن را نیز به طور قابل توجهی کاهش داده است.

هزینه ثبت شرکت

یکی از مسائل مهم در رابطه با ثبت شرکت هزینه آن است که با توجه به عوامل مختلف متغیر می باشد. هزینه ثبت شرکت شامل هزینه هایی است که باید به ادارات مختلف پرداخت شود و با توجه به نوع شرکت جهت ثبت متفاوت است. همچنین اگر ثبت شرکت را توسط موسسات ثبت شرکت به انجام برسانید، باید هزینه ای نیز بابت دستمزد به آنها پرداخت کنید.

به طور میانگین می توان شروع هزینه ثبت شرکت را از 500 هزار تومان برآورد کرد که با توجه به نوع شرکت می تواند کمتر یا بیشتر باشد. شما عزیزان می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ما ضمن اخذ مشاوره رایگان، اطلاعات بیشتری در رابطه با هزینه ثبت شرکت کسب نمایید.

همچنین از طریق سایت هوبا ثبت نیز می توانید هزینه ثبت شرکت را به صورت قطعی و نهایی و بدون تایپ یا درج اطلاعات و تنها با چند کلیک ساده دریافت و به صورت آنلاین ثبت شرکت خود را سفارش دهید. به این منظور به بخش خدمات سایت هوبا ثبت مراجعه نمایید.

مشاوره ثبت شرکت

اگر در این مقاله پاسخ سوالات خود را نیافته اید، می توانید از مشاوره ثبت شرکت توسط کارشناسان حرفه ای هوبا ثبت که به صورت کاملا رایگان ارائه می گردد، بهره مند شوید. برای دریافت مشاوره رایگان ثبت شرکت به صورت تلفنی با شماره 021-88101003 تماس گرفته و یا به صورت حضوری به آدرس تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه میرزا حسنی، پلاک ۹، طبقه ۴، واحد ۱۲ مراجعه نمایید.

خدمات آنلاین ثبتی و مزایای آن در هوبا ثبت

پرونده ‌ها در دسـترس، پیشرفت کار در دیـدرس

  • ۹۹/۰۷/۱۳
  • حامد تظرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی